Boekentip: Tess Gerritsen – Incendio

Wat houd ik toch van lezen. Niets is fijner dan na een lange dag op de bank ploffen met een goed boek. Je vlucht een andere wereld in en ontkomt zo even aan de dagelijkse beslommeringen. Gratis boeken krijgen vind ik dan ook nooit vervelend. Een paar weken terug deed ik een aankoop in een boekwinkel en daar kreeg ik gratis de thriller Incendio van Tess Gerritsen bij, omdat het toen de maand van het spannende boek was.

GeschenkSowieso had ik me al voorgenomen meer thrillers te gaan lezen, dus dit is een goed begin! De flaptekst van het boek luidt als volgt:

Violiste Julia keert terug uit Italië waar ze een bijzonder muziekstuk in een antiquariaat heeft gevonden. Op het moment dat ze voor het eerst de noten speelt, lijkt ze de grip op de muziek én haar leven te verliezen.

Tess Gerritsen is arts en een internationale bestsellerauteur. Ze verwierf grote bekendheid met thrillers als Sneeuwval, De Mefistoclub en Het stille meisje. De laatste sterft is haar meest recent verschenen thriller en het tiende deel in de serie met Jane Rizzoli en Maura Isles. Tess Gerritsen schreef Incendio speciaal voor haar Nederlandse lezers.

Na haar terugkeer uit Rome gebeurt er iedere keer iets bizars als Julia Ansdell het muziekstuk Incendio speelt. Wil haar driejarige dochtertje Lily haar verwoesten? Julia’s echtgenoot Rob verklaart zijn vrouw voor gek. En wat heeft Julia’s moeder ermee te maken, die vroeger mentale problemen had? Of ligt het toch echt allemaal aan het muziekstuk? Julia wordt gek van haar omgeving en besluit weer naar Italië te gaan, vastberaden om het verhaal achter Incendio te ontdekken, maar niet iedereen is hier blij mee…

Ik vind het knap hoe Tess Gerritsen in minder dan honderd pagina’s een spannende thriller heeft weten te schrijven. Wel vond ik het eind nogal een domper, eerlijk gezegd. Ik had verwacht dat dat spannender zou zijn. Alsnog vind ik Incendio een aanrader voor als je thuiskomt na een lange school- of werkdag en even afleiding nodig hebt.

Hebben jullie Incendio gelezen? Zo ja, wat vonden jullie ervan? Zo nee, zijn jullie van plan het te gaan lezen?

 

Geef een reactie

