“Great Minds” 1 jaar!

Wat gaat de tijd toch snel. Een jaar geleden kwam het eerste album van Great Minds – de rapgroep van Nederlandse bodem bestaande uit Sticks, Winne en Jiggy Dje – uit. Het wordt bestempeld als het beste ‘Nederhop’ album sinds lange tijd. Lovende recensies zijn er verschenen. Ik herinner het me als de dag van gister: vrijwel meteen kocht ik een fysiek exemplaar van het album. Dat doe ik namelijk graag als het om mijn favoriete artiesten gaat.

Sticks, Winne en Jiggy Dje worden vaak beschouwd als de top 3 rappers van Nederland. Ik ben vooral fan van Winne, maar ook naar ‘Stickert’ en ‘Jiggens’ luister ik graag. Sticks is het langst bezig van de drie en zijn muziek herinner ik me dan ook van vroeger. Tijdens autoritten werden albums van Opgezwolle – het muzikale duo dat hij met rapper Rico vormde – vaak genoeg gedraaid. Winne heb ik al heel vaak live gezien. Jiggy Dje heeft een paar pareltjes van tracks die altijd tot mijn favorieten zullen behoren.

Al snel na de release van “Great Minds” ging de groep touren. Ik was aanwezig bij de show in de Maassilo te Rotterdam. Het was een geweldige avond waar ik ontzettend van heb genoten. Helaas was het niet uitverkocht, wat ik wel had gehoopt, aangezien Winne uit Rotterdam komt.

Gefeliciteerd mannen! Bedankt voor deze mijlpaal in de geschiedenis van de Nederlandse hiphop. Ik kijk alweer uit naar jullie volgende werk!

Luisteren jullie naar het album van Great Minds? Zo ja, wat zijn jullie favoriete tracks?

2 thoughts on ““Great Minds” 1 jaar!

Geef een reactie

