It’s the little things…

Eind april was ik op een dinsdagmiddag naarstig op zoek naar een verjaardagscadeau voor het zusje van mijn beste vriendin. Ik ging langs verschillende winkels, maar vond steeds niks leuks. Of ik was niet genoeg geïnspireerd, dat kan ook. Een beetje ontmoedigd – de volgende dag was ze al jarig en vierde ze het ook meteen – liep ik dan ook de Rituals binnen. Diep in gedachten liep ik langs de gevulde schappen. De winkelmedewerkster – ik schat dat ze ergens in de twintig was, een paar jaar ouder dan ik – bood me een kopje thee aan en vroeg wat mijn favoriete product van hun merk was. Meteen antwoordde ik: “De douche foams! Heerlijk!”. Ik had ooit namelijk eentje uit de Zensation-lijn, met rijstemelk- en kersenbloesemextract en daarna was ik meteen verkocht!

Doucheschuim Zensation Rituals - Doucheschuim | Rituals

Rituals foaming shower gel ‘Zensation’

Ze beaamde mijn keus en vertelde dat Rituals een paar nieuwe doucheoliën in het assortiment had. “Wil je die misschien uitproberen?”. Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen! Ik liep mee naar de wasbak die in de winkel stond en de medewerkster deed steeds een doucheolie in mijn handen zodat ik eraan kon ruiken en mijn mening kon geven. Toen ik een stuk of vier oliën had uitgeprobeerd, werd me gevraagd wat mijn favoriet was. Nadat ik dit had aangegeven (ik ben helaas vergeten welke het was) pakte de medewerkster de bijbehorende scrub waarmee ze mijn handen ging scrubben. Terwijl ze dit deed, riep ze verbaasd uit: “Wat heb jij zachte handen! Dit kom ik niet vaak tegen! Hoe krijg je dat voor elkaar?”. Mijn geheim was simpel: ik ga nooit de deur uit zonder met handcrème te smeren! Momenteel gebruik ik twee varianten van Dove, maar mijn ‘vaste’ handcrème is de bekende roze van het merk Vaseline. Nadat mijn handen door de scrub heerlijk bevrijd waren van dode huidcellen, werden ze ingesmeerd met handcrème. Alsof dit allemaal nog niet genoeg was, zei de medewerkster: “Als je nog tijd hebt, kan ik je nagels nog lakken. Gratis en voor niets!” Ideaal, want dit wilde ik zelf al dagen lang doen. Ik mocht een kleurtje kiezen en het werd felroze, één van mijn favorieten. Ook kreeg ik zomaar een schattig pakketje bestaande uit een nagellakje (‘Rituals nail varnish’ in de kleur pineapple juice) en twee chocoladepaaseitjes! “Soms voel je het gewoon wanneer je iemand iets moet geven”, zei de medewerkster hierbij. Zó lief!!

Mini Nail Varnish - Seafoam - Mini nagellak | Rituals

Mijn gele kleur kon ik niet vinden, maar hier zie je de Rituals Nail Varnish in de kleur ‘Seafoam’

Maar ik mocht natuurlijk niet vergeten waar ik voor kwam (sowieso leek het me stom om na zo’n klantvriendelijkheid en verwennerij niks te kopen): een verjaardagscadeau! Ik werd goed geadviseerd en uiteindelijk ging ik dus toch met leuke presentjes (mini doucheschuim Zensation, mini doucheschuim Yogi Flow en een dagcrème) naar huis! Ik bedankte de medewerkster voor alles en zei dat ik zeker nog een keer terug zou komen. Tevreden liep ik de winkel uit.

Yogi Flow - Doucheschuim | Rituals

Rituals foaming shower gel ‘Yogi Flow’

Niet veel later stapte ik in de metro terug naar huis. Het was er best druk. Een moeder en dochter zaten met bagage op hun stoelen. Zonder dat ik het vroeg liet de dochter me toch op haar plek zitten. Ik bedankte haar en ging zitten. Bij het uitstappen liet ik nogmaals mijn dankbaarheid blijken.

Aan het eind van de middag kwam ik zo vrolijk thuis. Nog nooit kreeg ik in een winkel zo’n warm welkom als in dit Rituals-filiaal. Het voelde ook alsof de winkelmedewerkster en ik elkaar al jaren kenden, want we zaten steeds gezellig te kletsen. Daarnaast vond ik het zo lief dat ik zomaar een cadeautje van haar kreeg! Ik ben zeker van plan er nog een keer langs te gaan, een praatje te maken en één/meer heerlijk(e) product(en) te kopen. De mensen in de metro vond ik ook erg gul. Daar zit je dan met al die bagage en toch sta je voor me op, terwijl ik het echt niet erg vind om te staan.

Waarom ik dit alles wilde delen? Omdat deze herinneringen me blij maken. Het zijn de kleine dingen!

Welke kleine dingen maken jou blij?

Bronnen foto’s:
http://eu.rituals.com/nl-nl/doucheschuim/zensation-760.html#start=5
http://eu.rituals.com/nl-nl/mini-nagellak/mini-nail-varnish—seafoam-2260.html#start=2
http://eu.rituals.com/nl-nl/doucheschuim/yogi-flow-9866.html#start=7

 

 

 

 

 

 

Geef een reactie

